پیام آقای ابوالحسن بنی صدر به ملت ایران بمناسبت خیزش مردم خوزستان

پیام آقای ابوالحسن بنی صدر به ملت ایران بمناسبت خیزش مردم خوزستان

 

banisadr 4هموطنان عزیزم

این روزها که شاهد خیزش مردم خوزستان هستم ، بعنوان کسی که در دوران اول جنگ از نزدیک شاهد فداکاری و شهامت آنها برای حفظ مام وطن بودم، خوب درک می کنم که 40 سال ظلم گسترده و غیرقابل تحمل را برنتابند. کار استبداد سیاه به اینجا رسیده است که درخواست آب را هم با سرب داغ پاسخ می دهد و وقعی به هیچیک از خواسته های بحق شما مردم، هر چند کوچک، نمی گذارد. درست است که تغییرات اقلیمی در ایران نیز روی داده است واز عوامل خشکسالی شده ، اما مسبب اصلی و اول وضعیت امروز در خوزستان مدیریت رژیم نادان و بی کفایت و فاسد و خونریز است که فاجعه حاضر را بوجود آورده است. 

بر ما مردم ایران است که بوظیفه خود عمل کنیم و از حقوق همه، بدون کوچکترین تبعیضی به دفاع برخیزیم. هیچ استبدادی بدون مقاومت و ایستادگی کنار نمی رود، از اینرو صفوف خود در مبارزه را هر چه مستحکمتر نمایید. یادآوری می کنم که مبارزه برای استقرار دمکراسی و دولتی حقوقمدار با خشونت زدایی ممکن است از اینرو همبستگی خود را حفظ کنید و اجازه ندهید قدرت حاکم و یا قدرتهای خارجی بین شما مردم پراکندگی ایجاد کنند. 

از هنرمندان، نویسندگان، استادان، معلمان، پزشکان، مهندسان،وکلا، دانشجویان و کارگران و فعالین حقوق بشر دعوت می کنم در یک همبستگی پایدار برای دفاع از حقوق بیاری هم بشتابید. مطمئن هستم که استبداد سیاه کنار خواهد رفت و مبارزه به سرانجام مطلوب خواهد رسید و ساختن ایرانی  مستقل، آزاد و آباد ممکن خواهد شد.

ابوالحسن بنی صدر

1 مرداد 1400

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter