صوتی

چرایی عدم سقوط رژیم ولایت مطلقه فقیه؟، مصاحبه حسین جوادزاده با ابوالحسن بنی صدر در رادیو عصر جدید:

 

جهت شنیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

 

ابوالحسن بنی صدر: - قدرت ها از همان لحظه سقوط رژیم شاه در کار آن بودند که استبداد وابسته را بازسازی کنند.
 
- مگر می شود که یک کشوری بعد از چهل و یک سال از گروگانگیری، تحت تحریم ها زندگی کند. از گروگانگیری استفاده شد، برای اینکه کارتر شکست بخورد، و ریگان پیروز بشود. از قرار داد وین (برجام) دارد استفاده می شود، برای اینکه در ایران، اصولگرا رئیس جمهور بشود، و اصلاح طلب نشود. این است که اصلاح طلب ها هی به امریکایی ها با هر زبانی که ممکن است، با ایما و اشاره و انواع پیشنهادات، که بداد برس که اگر به برجام بر نگردی، ما رفته و ایران به دست اصولگراهای تندرو و سرسخت افتد.
 
- به قول آقای آخوندی، اینها از همین تحریم ها، ۲۰ میلیارد ثروت مردم را به جیب زدند. خوب، معلوم است که اینها نمی خواهند، تحریم ها بر داشته بشود که نتیجه اش فقر عمومی و گرانی و ... هاست.
 
- قدرت امریکا ۴۰ سال است که مردم ایران را شکنجه می دهد، آن که بیمار روانی نیست، آن منافع خودش را در این می بیند. پس، دو طرف وجود دارند که منافع خودشان را در این می بینند که وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا کند. فکر نکنید که آقای بایدن دستش باز است و فردا می تواند بگوید که من به برجام برگشته و تحریم ها را هم برداشته و تمام شد و رفت. نه، آنجا هم یک نیروی های بسیار قوی وجود دارند که می گویند این تحریم ها باید ادامه پیدا کنند.
 
- در زمان بهار آزادی، دوران مرجع انقلاب، رژیم شاه، ۸ میلیارد قرضه خارجی گذاشت و رفت، تمام بانک ها را خالی کرده و برده بود. ما به یمن ضربۀ نفتی که قیمت نفت را از ۱۲ دلار  به ۳۴ دلار رساندیم و بودجه دولت را ۱۰ میلیارد کاهش دادیم، موفق شدیم که ۱۶ میلیارد پس انداز ایجاد کنیم، بنابر این ما دیگر از لحاظ ارزی نیاز نداشتیم که نفت را هر چه غرب دلش خواست بفروشیم، پس [صادرات نفتی را]کاهش دادیم و آوردیم به ١.٢ میلیون بشکه در روز. چون آن، ثروت ملی است و به حراج نباید گذاشت. تازه ما در وضعیتی بودیم که می توانستیم دلار را هم با سبد ارزها جانشین کنیم. خوب، آن دو تا [کاهش صادرات نفتی و جانشین ساختن دلار با سبد ارزها]، را امریکا اصلا، حاضر نبود بپذیرد و در جا آن گروگانگیری سفارت طرح شده و در ایران به اجرا گذاشته شد و پول های ایران توقیف شد. بعد هم به قول آقای کارتر، نقره داغ شدیم. بعد هم تحریک عراق به حمله به ایران، کودتا و بازسازی استبداد و توقف تجربۀ دمکراسی در ایران ... 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter