تصویری

بنی صدر: به سفیر آمریکا اطمینان داده بودند که بنی صدر در کابینه دولت موقت نخواهد بود- رادیو عصر جدید

بنی صدر: آقای خامنه ای می گفت که اگر ما در عراق و سوریه می جنگیم چون اگر در آنجا نجنگیم باید در کرمانشاه و همدان بجنگیم، حالا آقایان تشریف آوردند و در نطنز می جنگند، در آتش سوزیهای سرتا سر کشور می جنگند و همه جا حاضرند.

ـ تا کشوری در موضع زیر سلطه بسراغ کشور در موضع مسلط نرود و از او تقاضا نکند که بیا بر من ارباب بشو او نمیتواند بیاید ارباب بشود.

ـ در اسناد ویکی لیکس آمده که طرف ایرانی به طرف آمریکایی یک فهرست معرفی کرده با هزار نام  بعنوان اینکه اینها میانه رو هستند و می توانند کشور را اداره کنند در سود غرب ، شرطشان این بود که ما باید در جنگ با عراق شکست بخوریم تا این تند رو ها را بتوانیم از صحنه برانیم.

ـ آقای خامنه ای، آقای لاریجانی را به چین فرستاد و به چینی ها پیشنهاد کردکه تشریف بیاورید اینجا قدم شما مبارک است و همه نفت و گاز پیش کش شما. حالا چین کافی نبوده که آقای ظریف دویده به مسکو و یک طرح بیست ساله هم پیش کش روسها کرد، حالا فرض کنید که این دو طرح تصویب شد و به اجرا درآمد خوب غرب هم سهم می خواهد دیگه، شما ببینید که این وطن بیچاره ما چند تا ارباب پیدا می کند.

طرف ایرانی به سفیر آمریکا پیشنهاد می کنه که یک رژیم با ثبات از اتحاد روحانیون و ارتش بوجود بیاد برای جانشین شاه.

ـ بنا بر اسناد ویکی لیکس، در زمان تشکیل دولت موقت طرف ایرانی می رود به سفارت آمریکا و اطمینان می دهد که این بنی صدر وزیر دارایی نخواهد شد و در کابینه هیئت وزیران دولت موقت هم عضویت پیدا نخواهد کرد. طرف آمریکایی هم می گوید که این افکار اقتصادی بنی صدر مایه شرمساری و خطر ناک است، چون بنی صدر میخواهد تولید نفت را کاهش بدهد و قیمتش را بالا ببرد.

ـ اینکه مایه شرمساری بوده این بود، اینکه بنی صدر میخواهد دستگاه بانکی ایران را مستقل کند، چون این دستگاه بانکی کارش مکیدن ثروت این کشورو انتقالش به خارج است الان هم همین نقش را دارد، در دوران انقلاب ما کوشیدیم که این نقش را از نظام بانکی بزداییم. خیال نکنید مفت کودتا کردند...

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر، جمعه ۳ مرداد1399

 

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter