تصویری

نیروهای نظامی و حقوق شهروندان؟: مصاحبه خانم ژاله وفا در تلویزیون سپیده استقلال و آزادی

نیروهای نظامی و حقوق شهروندان؟: مصاحبه خانم ژاله وفا با آقای بنی صدر

بنی صدر:آقای خامنه ای و مصباح یزدی کشف کردند که جنگ ابتدایی در اسلام هست. پس برای ارتش یک وظیفه نوشته می شود بنام جنگ ابتدایی.

جنگ ابتدایی برای حقوق معلومه که دروغ است، حق را انسانها دارند، شما که نمی توانید بروید مردم را بکشید و بعد بگویی من شما را می کشم چون شما به حقی که دارید علم ندارید و عمل نمیکنید، خوب این راه حلش این است که به او بگویی که تو این حق را داری بهش عمل کن. این قشون کشی  لازم ندارد، اینکه شما می خواهی جنگ ابتدایی بکنی یعنی اینکه می خواهی مسلط بشوی.

اینکه الان می گوید که ما رسیدیم به مدیرترانه و تجدید کردیم حاکمیت ایران را ، خوب این از باب سلطه گری است یا از باب حق و حقوقه، از باب سلطه گری هست دیگه، حالا دروغ هم می گویی و ناکام هم شدی. این نیروی مسلحی که نقش خودش را این می بینه که نفوذ ایران را بعنوان قدرت بسط بدهد تا مدیر ترانه، این خودش را در رابطه با قدرت تعریف می کنه. خوب قدرت از چی پدید می آید، از تضاد، تضاد چجوری حل میشود، با حذف یکی از دو طرف. پس این از ابتدا می پذیره که برای حفظ قدرت کشتن واجب است، تمام شد. بیماری اینجوری است.

این افراد نیروهای مسلح این عیب و نقص را دارند و این مسئولیت را هم دارند، چون آنها نمی توانند بگویند که ما اینجوری بار آمده بودیم و به ما گفتند که شما اسلحه بگیرید و شیعه را در جهان بلند آوازه کنید، حاکم کنید. ما هم رفتیم و در راه خدا کشتیم و کشته شدیم.

خوب وقتی این را می گویی بعد هم نمیتوانی بگویی که من مسئول نیستم و آقای خامنه ای بعنوان رهبرمسئول است ومن فقط وظیفه ام اطاعت است، خود را فریب می دهی. قرآن را یک دور بخوان و ببین که حتی از اعضای بدن آدمی هم پرسیده می شود که در کدام جهت کار کردی، اینجوری نیست که تو بتوانی بگویی که او گفت و من هم اطاعت کردم ... تلویزیون سپیده استقلال و آزادی، چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹

فایل صوتی

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

فایل تصویری

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

لینک صوتی یوتوب

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

لینک اینستاگرام

https://www.instagram.com/p/CCJbs_PJ2z4/

 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter