صوتی

ملاقات آقای خامنه ای با نخست وزیر ژاپن و سیر تحولات منطقه در مصاحبه با آقای بنی صدر

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر،جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

 

سوال رادیو عصر جدید از آقای بنی صدر: همزمان با دیدار نخست وزیر ژاپن با آقای خامنه ای، به دو کشتی نفتی در دریای عمان حمله شد که حکومت ترامپ، اسرائیل و عربستان و امارات، رژیم ایران را مسئول آن دانستند. آقای خامنه ای نیز در اظهارات بیسابقه ای گفتند: «ما با سلاح هسته‌ای مخالفیم. اما این را بدانید که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته‌ای داشتیم، امریکا هیچ کاری نمی‌توانست بکند» . ارزیابی شما از آخرین فعل و انفعالات در منطقه و ایران چیست؟

=====

بنی صدر: مشاور امنیتی آقای ترامپ گفته است که می باید در خلیج فارس از این نوع کارها انجام بگیره و بپای ایران نوشته بشود تا فشار به ایران به حد اکثر برسد، آقای ترامپ باید اقلا مواظب مواضع این مشاورش باشد، پس اینکه ایران این کار را انجام داده آن هم همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران خوب این معنایش کارشکنی است ، کارشکنی است در آن ماموریت نخست وزیر ژاپن، چه کسی این کار را میتواند کرده باشد؟ آنهایی که نمیخواهند این مسئله اصلا حل بشود و میخواهند بحران هر چه بیشتر تشدید بشود، آنها چه کسانی هستند؟

آنها هم در رژیم آقای خامنه ای وجود دارند و هم در دولت سعودی ها و این محمد بن زائد اماراتی و آقای نتانیاهو معروف به بی بی، هر دو طرف اینها سود دارند که این بحران هر چه شدید تر بشود ، مافیاهای نظامی مالی در ایران هر چه دارند از رانت دارند، رانت هم یک قسمت اساسیش حاصل بحران است و این میلیاردرها را این تحریمها پدید آوردند، پس آنها سودشان در این است که این تحریمها هر چه شدید تر و بحرانها هر چه شدید تر و در نتیجه سود آنها هر چه بیشتر تا علاوه بر اینکه در شرایط تشدید بحران مردم رامتر و آرامتر و حاکمیت جناح سرکوبگر قطعی تر و کاملتر پس آنچه که تا حالا منتشر شد و کارشناسان اطلاعاتی غربی می گویند خلاف ادعای آقای پمپئو وزیر خارجه آمریکا و دولت سعودی است.

اما خوب اینها از چه زمینه ای استفاده میکنند برای متهم کردن رژیم ولایت مطلقه فقیه؟ بسیار مهمه که این را بدانیم، اگر این رژیمی بود که سابقه اینکار را نداشت و کارهای تروریستی نکرده بود و از این جهت سالم بود البته هیچوقت همچین اتهامی به او نمی چسبید، طرف مقابل هم اگر آن کار را کرده که بپای رژیم ایران بنویسه، اینکار را نمیکرد برای اینکه می دانست خودش لو میره.

اینکه آقای خامنه ای در راس یک سازمان ترور قرار دارد که جای بحث نداره، کیه که در دنیا این را نمی داند ، در دادگاه میکونوس هم که محکوم شد، نظیر این اقدامات چند نوبت در این رژیم واقع شده، از گروگانگیری سفارت آمریکا بگیرید تا امروز، چون رویه این رژیم این است که یک گروه او مذاکره میکنند و یک گروه دیگر آن مذاکره را دچار بن بست می کنند و این را بطور مرتب انجام دادند، پس میشه هر کاری را کرد و بپای این رژیم نوشت، اینه مشکل رژیم،

گفت چون پر خویش در آن دید، گفتا زکه نالیم که از ماست که برماست، بله آقای خامنه ای از شماست که بر شماست ،

اگر شما نکردید یعنی اینکه در رژیم شما یک گروههایی وجود دارند، چون رژیم های استبدادی از این نوع گرفتار آشفتگی درونی و بی نظمی هستند، ما الان در حال حاضر یک دولت اسمی داریم که این آقای روحانی رئیس جمهورش است و آقای ظریف هم وزیر خارجه اش، یک دولت واقعی داریم که رئیسش آقای خامنه ای است و یک دولت سایه هم داریم که یک کارهایی انجام میده و هر وقت لازم هم باشه مانع کار این دولت اسمی می شوند، آن ماجرای جنگ دلار که یادمان نرفته یا اینکه این رژیم از این طرف داره به اصطلاح جو بین المللی را آرام میکنه و از آن طرف سپاه پاسدار شهر موشکی زیر زمینی را نمایش میده، اینها یک مورد و دو مورد که نیست، یک امر واقع و مستمر است و از این امر واقع مستمر است که این سوء استفاده ها میشود.

هر گاه رژیمی از این نوع بخواهد که طرف مقابل نتواند زمینه سازی بکند برای حمله نظامی، قاعدتاً می باید آن سازمانهایی که تا بحال این کارها را تصدی می کردند، آنها را از کار بیاندازه، اینکه خوب این سخنگویان سپاه پاسداران و فرماندهانش و این نمایندگان ذوب شده در ولایت که مرتب میگویند اگر جنگی بشود چنان درسی به آمریکا خواهیم داد که چه و چه بشود، وقتی این حرفها را میزنند، وقتی میگویند که اگر جنگی بشود دیگر از اسرائیل اثری نخواهد ماند، خوب این توی دنیا منتشر میشود ، حالا به کی توی دنیا بگیم که اینکارها را اینها نکردند، آنها کردند و بپای اینها نوشتند، وقتی خود آقای خامنه ای اینگونه اظهارات کودکانه و اگر واقعیت را بخواهیم ابلهانه اظهار میکند چگونه بشود گفت که نه این کار زیر سر ایران نبوده.

آقای خامنه ای میگویند که ما بمب اتم نمی سازیم و اگر میخواستیم بسازیم از آمریکا کاری ساخته نبود، حالا غیر از اینکه اسناد میگویند که می خواستید بسازید، آنها پیش کش، خوب آقا شما اگر نمیخواستی و نمی خواهی بمب اتمی بسازی، بفرمایید این فلسفه تاسیسات اتمی چیه که بابت آن این کشور باید در این وضعیت باشه، جواب این سوال را به مردم ایران چرا یکبار نمیدهی؟

شما باید به مردم ایران پاسخ بدهی که وقتی شما بمب اتم نمیخواستی بسازی و نمیخواهی بسازی چرا این فعالیتهای زیرزمینی را شروع کردی و این همه سرمایه در این کار گذاشتی و کشور را گرفتار این تحریمها کردی، خوب جواب این را به مردم بده، این جواب را که دادی، جواب مردم دنیا هم داده شده و مسئله از لحاظ ادعای آقای ترامپ هم حل شده، شما میگویید نه ساختیم و نه می سازیم، خوب آقا دروغ میگی، آخه یک روز و دو روز که نیست، چهل ساله که دروغ میگویید.

آقای خامنه ای ممکن است بفرمایید که چند بار در این مدت راست گفتید؟ دروغهایت که هر روزه است، آن راستهایی که گفتی آنها را شماره کن ببینم به اندازه تعداد انگشتان یک دست میرسد، کی به حرفهای شما باور میکنه توی این دنیا که چون شما میگویید ما بمب نمی سازیم پس نمی سازید،

آقای خامنه ای اگر راست می گویی که نمی خواستی و نمی خواهی بمب اتم بسازی، خوب اگر اینطور هست پس این تاسیسات را برچین، میخواهی چه کنی اینها را، اورانیوم هم که نداری، همین سرمایه را اگر شما در انرژی های نوع دیگر بکار انداخته بودی الان به تمام منطقه هم میتوانستی برق صادر بکنید و بحران هم نبود و اقتصاد کشور هم به این فلاکت نبود، خوب شما جوابی برای این سوال نداری ، برای اینکه این قضیه اتم یک نوع رابطه است که شما با کشور های منطقه و دنیای غرب برقرار می کنی و از طریق این بحران شما مردم ایران را به اسارت گرفتی.

چون چهل سال در سیاست خارجی شما تجاوز مستمربه حقوق ملی مردم ایران، به حقوق مردم ایران بعنوان انسان و به حقوق مردم ایران بعنوان شهروند بوده.

اینکه شما بگویی من ترامپ را داخل آدم نمیدانم، این را افکار عمومی غرب  و بلکه بقیه دنیا تحقیر آمریکا نمیدانند، بی ادبی سرکار میدانند ولو آقای ترامپ هم کم از شما نیست در مقام بی ادبی.

شما باید سازمان ترور را تعطیل کنید تا بشوید یک دولت.

مردم ایران، چشمهایتان را باز کنید، مشکل و مسئله در ایران است که باید حل بشود.

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر،جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

لینک فایل صوتی

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

لینک فایل تصویری

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter