صوتی

ملاقات ترامپ و مکرون و ربط آن با توافق جدید با ایران: مصاحبه رادیو عصر جدید

مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر،جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

ملاقات ترامپ و مکرون و ربط آن با توافق جدید با ایران: مصاحبه رادیو عصر جدید با آقای بنی صدر

بنی صدر: آقای کری گفته بود که قضیه این بود که اول اتمی شدن ایران را متوقف کنیم بعد هم برویم به روی موشک و مداخلات ایران در منطقه و هر گاه ایران تن نداد از برجام یعنی توافق وین خارج بشویم ، آقای ترامپ اشتباه کرده که اول از قرارداد خارج شده و بعد گفته بیا مذاگره کنیم ، پس معنای حرف آقای کری این است که ولو هم آن دمکراتها در حکومت می ماندند یا بعد بیایند ولکن قضیه نیستند ، اول اتم بعد موشک بعد هم چیزهای دیگر.

یک کشور استقلال عمل حودش را از دست نمیدهد که دنبال وسیله ساختن برای قدرت خارجی باشد که در امور او دخالت کند و بعد به انتظار بشیند و ببیند که اروپا با آمریکا می سازه بر ضد ایران یا نمی سازه،یا به روس و چین چه باجی باید پرداخت که آنها هم با آمریکا معامله نکنندسر ایران. یک رژیمی که خود را از استقلال محروم کرده است و سرنوشت خود و کشور را در گرواین گذاشته که معامله اروپا با آمریکا چه میشود، معامله روس با چین چه می شود و معامله آمریکا با کشور های منظقه چه میشود.

اروپا با آمریکا دوتا اقتصادند و علاوه بر این تعاملات نظامی و سیاسی دارند که باید با هم عمل بکنند بلکه بتوانندموقعیت مسلط خودشان را در بقیه جهان نگهدارند، اروپا همه اینها را میاره مفت بخاطر رژیم آقای خامنه ای میزاره کنار و جلوی آمریکا می ایسته؟ به چه خاطر ، این چیز معقولی نیست ، در این دنیایی که پای منافع به میان است و پای حقوق نه به میان . در آنچه به برنامه موشکی مربوط می شود و در آنچه که مربوط می شود که ایران هرگز بمب اتمی نداشته باشد ، در آنچه که مربوط می شود که ایران در منظقه لولو بماندبرای ترساندن اما در کشور های منطقه حضور نظامی و سیاسی نداشته باشد، همه موافقند.

اگر منافع روس و چین ایجاب کرد که ایران را قربانی کنند، تردید نمیکنند چنانچه در زمان آقای احمدی نژاد همین کار را کردند و به قطنامه های شورای امنیت رای دادند .

آقاب خامنه ای ، حالا اگر آقای ترامپ چهار سال دیگر هم شد رئیس جمهور تکلیف چه میشه؟ آیا شما امکان این را داری که این پنج سال را تحمل کنی ، خوب نداری.

تا این زمان فشار ها را منتقل کردید به مردم، آیا در مردم تحمل دیگری مانده که باز فشار ها را هم چنان منتقل کنند به مردم .

اقتصاد ایران تجمل ندارد بلحاظ اینکه بودجه که با آن کسر عظیم روبروست و برداشت در واقع وام گرفتن از بانک مرکزی یعنی چاپ اسکناس این شدت تورم را که الان هست هم در منتهای شدت است را چند برابر میکنه ، حالا فرض کنیم که ایران ونزوئلا نشود اما نرخ تورم بالا می رود و فشار ها تا چه حد قابل تحمله؟.

درماندگی درونیست و راه حل هم در دورن است ، وقتی در درون نتوانستی راه حل را عمل کنی و بحران شدت گرفت ، پای خارجی بمیان می آید.

شما در منطقه با ۹ جنگ گرفتارید که آن جنگها هم هزینه بر است و بودجه هم ندارید ، پس از نظر اقتصادی شما نمیتوانید مقاومت کنید.

یک ملتی اگر ضد فرهنگ تسلیم را پذیرفته باشد، بد چیزیه، میگه ولو از گرسنگی بمیرم، تحمل میکنم.

مات ایران یک انقلاب کردبرای اینکه نتوانست یک استبداد تنهکار را تحمل بکنه،حالا چرا باید یک استبداد تبهکاری را کهاز  سه موئلفه خیانت و فساد و جنایت تشکیل شده و به این سه موئلفه بستگی داره را تحمل کنه و سوال هم نکنه که آقا چرا باید من ایران بحرانها را تحمل کنم ، بحران گروگانگیری ۴۴۴ روز طول کشید ، بحران جنگ ایران و عراق ۸ سال و این بحران اتمی از زمانیکه فاش شد یعنی از ۲۰۰۲ تا الان یعنی ۱۷ سال ، یک ملتی نباید بپرسه آخه من چرا باید ۱۷ سال در بحران باشم ، باید بپرسه.

تسلیم شدن به آقای ترامپ ، باید اقلا مثل آقای خمینی جرات داشته باشه نه مثل این آقا که از سیر تا پیاز قضیه قرارداد وین به تصویب این آقا رسیده بعد دبه زد و گفت که من اصلا از اول موافق نبودم ، باید مثل آقای خمینی بگوید که من جام رهر را سر کشیدم، خوب حالا اگر سر کشیدی چی میشه؟ یعنی آن تعهداتی که دادی ، تعهدات جدیدی را هم باید بپذیری یعنی ایران دائم تحت کنترل ایالات متحده آمریکا بماند و این یک ننگ تاریخی است ، بیشتر از ننگهایی که آقای خمینی و این آقا تا حالا ببار آوردند، این دیگه تمامی نداره .خوب چرا این را می پذیری آقای خامنه ای ؟ واقعا چه بدبختی یقه شما را گرفته ، چه میخواهی از جان  این مردم خوب بیا با خود مردم این مسئله را حل کن .

در هر حال من در این آدم آن توانایی که مثل آقای خمینی  بیاید بگوید که من جام زهر نوشیدم را نمی بینم ، ناچار باز نرمش قهرمانانه راه بیاندازه .

از الان دارند بشما مردم القا میکنند که جانشین آقای خامنه ای لنگه حود این آقاست ، یعنی چشم اندازی ، تغییری مجود ندارد.

بنی صدر: من به توانایی شما مردم ایران باور دارم و میدانم که اگر بایستید پیروز می شوید، شما مردم ایران می توانید از توانایی های خود استفاده کنید ، حقوق خویش را بشناسید  و به حقوق خویش عمل کنید و به استبداد تبهکار، جنایتکار و فساد پیشه بگویید نه...

لینک فایل صوتی

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید .

 

لینک فایل تصویری

جهت دید مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید .

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter