مصاحبه دانشجویان مستقل - اصلاحات، بازگشت پهلوی با مداخله بیگانه، تحریم صدای آمریکا

مصاحبه دانشجویان مستقل با آقای بنی صدر ، ۱۵دیماه ۱۳۹۷

بنی‌صدر: پیام به دانشجویان، اصلاحات، بازگشت پهلوی با مداخله بیگانه، تحریم صدای آمریکا

بنی صدر : رفتار رژیم با دانشجویان، رفتار با دشمن است.

آقای روحانی گفته بود که دانشگاههای ایران آزادترین دانشگاههای  روی زمین هستند اما رویدادها یکی پس از دیگری این دروغ بزرگ را تکذیب می کنند.

امید من این است که نسل جوان کشور خصوصا دانشجویان نقش خود را در باز و متحول پذیر کردن جامعه بشناسند برای تغییر از پایین با مردم، همراه مردم و توسط مردم.

رژیم پهلوی یک استبداد وابسته بود ، رژیم کنونی هم یک استبداد وابسته است ، اصلا دولت نسبت به جامعه ملی خارجی است .

هر دو این رژیمها مدعی تحول از بالا بودند ، شاه میخواست ایران را مدرن کند از بالا ، می گفت ایران را به دروازه تمدن بزرگ می رسانم ولو به زور ، این رژیم هم مدعی است که میخواهد جامعه را اسلامی کند از بالا ، یک قرن تجربه تلخ این دو رژیم از بالاست.

شما دانشجویان باید از این آقایان که هی میگویند اصلاح واصلاح طلبی بپرسید که لطف کنید یک تعریفی از این اصلاح طلبی بدهید، چرا می گریزید و سخن مبهم می گویید بلحاظ اینکه یک نا ممکنی را به خورد مردم میدهید ، ناممکن به این لحاظ که این تجربه امروز که نیست ، تجربه یک قرن است ، یک سامانه  یک سیستم ، این یک خط تحول معینی را می تواند داشته باشد که آن هم برخلاف آن محور یا سامانه یا نظام نمی تواند تحول کند ، یعنی شما اگر بخواهید که نظام ولایت مطلقه را تغییر بدهید باید این محور را تغییر بدهید که ولایت مطلقه فقیه است ، در گرد این محور شما نمیتوانید اصلاحی بکنید که این محور را فعالتر نکند چنانچه در دوره آقای خاتمی آنچه را هم که این آقای ولی مطلقه بعنوان اختیار نداشت را هم  پیدا کرد از جمله حکم حکومتی ، از جمله دادگاه ویژه روحانیت که آقای خمینی برخلاف قانون اساسی ایجاد کرده بود ولی در دوره آقای خاتمی بودجه هم پیدا کرد ، از جمله این شورای تشخیص مصلحت نظام ، از جمله دستور توقیف روزنامه ها یکجا .

در دوره همین آقای روحانی هم چیزهایی که به عمل در نیامده بود از اختیارات آقای ولی امر هم به عمل در آمده.

گفته بودند که آقای تاجزاده آمادگی دارند که با من راجع به این موضوع بحث آزاد کند که هنوز از ایشان خبری نیست ولی اگر چنین بحثی پیش آمد این نکات موضوع بحث تفصیلی خواهد شد.

حالا کسی گفته که قراره فرمانده سپاه کودتا کنه ، خوب آن فرمانده سپاهی که این دل و جرات را داره که کودتا کنه و بعد همه اینها را میگذارد جلوی دیوار و می بنده به رگبار و بعد می آید و فرش قرمز در فرودگاه پهن میکند و میگوید اعلاحضرت همایون نوه رضا خان برگردید که این ملت احساس کند که محکوم است به تحقیر ابدی، این دیوانه است؟ ... مصاحبه دانشجویان مستقل با آقای بنی صدر ، ۱۵دیماه ۱۳۹۷

لینک یوتوب

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

 

 

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter