تصویری

اگر اقلیتی خواستار تاسیس مراکز فحشا شدند. اکثریت حقوق مدارباید چه کنند؟ تلویزیون سپیده استقلال و ازادی

در اسلام به مثابه بیان استقلال و آزادی جای فروع و دین ( یا همان احکام  ) کجاست ؟ در قرآن بر نماز تاکید شده . تعداد رکعات و محتوای آن چگونه مهین می شود ؟ آیا هر کس می تواند به دلخواه خود نماز بخواند و ادعا کند که عمل او مصداق همان صلاتی است که در قرآن آمده ؟ اگر می فرمایید باید به روایات مراجعه شود ، روایات تناقض های بسیاری دارند که نه با « من قال » قابل رفع است و نه با « ماقال » مثلا اینکه در رکعت سوم باید یک بار تسبیحات اربعه خواند یا سه بار ، بین آقایان مورد اختلاف است . زیرا بعضی احادیث این را می گویند و بعضی آن را !!

2-      فرض کنید جامعه ای رشد کرد و حقوق مدار شد و قوانین خود را بر اساس حق تصویب کرد اما اقلیتی در جامعه خواستار تاسیس مراکز فحشا هستند . اکثریت حقوق مدار ( بعد از الگو شدن و خواندن آن اقلیت به حق و نتیجه نگرفتن ) باید چه کنند ؟ مقابله ؟ سرکوب ؟ تسامح ؟

3-      بر اساس اصول راهنمای قضاوت که جنابعالی از قرآن استخراج کرده اید ، ( اگر من درست متوجه شده باشم ) می فرمایید مجازاتی که در قرآن معین شده سقف و حد اکثر مجازات است و این بر عهده ی قاضی عادل است که با رعایت اصول راهنما ( مانند اصل ترمیم و تخفیف و ... ) در هر مورد حکم صادر کند . نکته ای برای من مبهم مانده است . قرآن می گوید  به زناکار 100 ضربه شلاق بزنید . می فرمایید این سقف مجازات است . آیا مجازاتی که قرآن تعیین می کند حتما باید بین صفر تا صد ضربه شلاق باشد ؟ یا می تواند حکم به مجازاتی از سنخ دیگر ( مانند وضع برخی محدودیت های اجتماعی برای مجرم ) هم بدهد ؟ اگر حالت دوم مد نظر است ، چگونه می توان دانست که مجازات تعیین شده از سقف آن بالاتر نرفته ؟ مثلا اگر قاضی برای کسی که در حالت مستی رانندگی کرده حکم به ابطال گواهینامه بدهد ، آیا این از 80 ضربه شلاق ( که البته در قرآن نیامده اما با فرض صحت ) بالاتر است یا پایین تر ؟ ملاک تشخیص چیست ؟

مصاحبه جهانگیر گلزار با آقای بنی صدر. چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵

فایل صوتی

جهت شنیدن صدای مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید

فایل تصویری

جهت دیدن مصاحبه لطفا اینجا را کلیک کنید


Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to Twitter